[Androïd / iOS] Final Fantasy VI

  • Bon je l'ai acheté ce matin. Ca fait plaisir d'y jouer en français.
     
    La jauge ATB est assez fun, dans le sens où elle a disparue, et que le menu avec les actions de chaque personnage monte petit à petit, simulant donc cette barre, et lorsqu'il est complétement visible, il devient utilisable. Bref, c'est bien pensé et cohérent. J'approuve.
     
    Pour le reste, je découvre la traduction, assez correcte, pour le moment (les espers sont des chimères, bon... admettons...), on va voir sur le long terme, meme si certains petits passages m'ont fait tiquer quand même... (la tentative de drague d'edgar, par exemple, tombe totalement à plat...)
  • <p class="bbc_center">ImagePour ceux qui ne sont pas encore au courant, sachez que FF VI est désormais disponible sur iOS en plus de l'être depuis plusieurs semaines sur Android.


    Le jeu, en plus d'avoir été remanié graphiquement au niveau des personnages, est toujours d'aussi bonne qualité. Pour ceux qui n'ont jamais joué à cet épisode, sachez qu'il est réellement intéressant : l'histoire est captivante, et les personnages sont bien liés entre eux.

    Attention cependant, pour ceux qui aiment les graphiques 3D et autre paillettes, passez votre chemin, on est ici sur du retrogaming pur dans la lignée des premiers FF.


    Sur iOS le jeu intègre la sauvegarde iCloud, vous pouvez donc, si vous possédez plusieurs iBidule, commencer votre jeu sur votre iPad, et poursuivre sur votre iPhone, ce qui est très intéressant si vous avez de longues heures de transport en commun par exemple.


    Coté gameplay, Square à repensé l'interface des combats, on trouve donc des carrés qui apparaisse progressivement à l'écran (et remplace donc la jauge ATB). Lorsqu'ils sont au bon niveau, vous pouvez saisir la commande. Cependant on perd un peu en visibilité sur les stats, les HP/MP sont mal indiqués et lorsqu'un personnage meurt, son carré disparait tant qu'il n'est pas ressuscité.


    <p class="bbc_center">Image

    <p class="bbc_center">Image
    Le déplacement des personnages se fait du plus simplement possible avec vos doigts et les développeurs ont ajoutés une croix directionnelle à 8 sens ce qui est plus agréable pour les diagonales.


    Reste une variable : le prix, 15 euros... cela peut paraitre cher pour un jeu iPad ou iPhone mais nous avons à faire ici a un vrai jeu, sans achats intégrés et avec des heures et des heures d'histoire et de combat. On est loin des jeu useless comme candy crush... N'oublions pas que l'iPad ou l'iPhone peut presque être considéré comme petite console portable...


    Je ne peux que vous conseiller que d'acheter ce jeu. Les défis Game Center sont aussi de la partie. :)

    <a class="bbc_url" href="https://itunes.apple.com/fr/app/final-f ... 8">Version iOS (14,49 euros) - Final Fantasy VI - Square Enix</a>
    <a class="bbc_url" href="https://play.google.com/store/apps/deta ... I">Version Android (14,49 euros) - Final Fantasy VI - Square Enix</a>
    Last edited by Infratek on 18 Feb 2014, 18:58, edited 1 time in total.
  • C'est quoi ça les défis game center ?
     
     
    Sinon, pour les blitz de Sabin ça donne quoi ?
    Last edited by Oulanbator on 18 Feb 2014, 20:06, edited 1 time in total.
  • [quote="Oulanbator"]
    C'est quoi ça les défis game center ?
     
     
    Sinon, pour les blitz de Sabin ça donne quoi ?
    [/quote]
     
    http://www.nextgaymer.com/index.php?/to ... antasy-vi/
  • Tu as des poings qui apparaissent sur l'écran représentant les huit directions + un pour valider ^^
  • Ok.
    Ca donnerai presque envie d'acheter une tablette pour y rejouer (parce que sur téléphone ça doit pas donner super bien :/ )
  • Un petit retour perso rapide sur le jeu. J'en suis à après l'usine magitech.
     
    Une bonne adaptation en somme, la traduction en français est plutôt bonne mais si j'aimais bien les termes Magicite et Esper des précédentes versions ... Mention spéciale quand même au Aria di Mezzo Carattere dont les paroles en français colle parfaitement à la voix synthétique. Essayer de la chanter vous verrez bien :p
     
    Niveau musique tout est original je crois. En revanche, tout est moins compressé et sa bah c'est juste génial (toujours aussi dingue du thème des boss et son orgue fou, ou de celui de Kefka, ou encore celui de Cyan, ou celui du train fantome, j'arrète il y en a trop ! ceci dit le thème de Zozo est toujours aussi énervant :D)
     
    L'intégralité graphique a été revu, du menu, à l'interface de combat, à la map, aux sprites ... D'ailleurs les sprites sont vraiment réussi, tout particulièrement Sabin, qui est beau comme tout je trouve :$ La maniabilité est bof par contre ; j'avais déja eu des problèmes de déplacement avec FFV, et là la selection dans les menus du combat est parfois foireuse, bug ou mes doigts pourris je sais pas trop :D JE joue sur Galaxy S III donc sur tablette j'imagine que tout ces problèmes disparaissent.
     
    Le jeu a du garder le challenge initiale je pense : ni plus simple, ni plus compliqué. Certains boss et passage sont toujours assez difficile pour le joueur "lambda" d'aujourd'hui je pense.
  • J'en suis au continent flottant (= avant le world of ruin). Aucun regret sur l'achat. Bon quelques bémols, sur les menus en particulier, pas top ergonomique je trouve... surtout pour les espers et les mesnus d'equipements.
    Je joue sur telephone, alors ca aide pas, mais pour se retrouver dans les accessoires, c'estp as evident... Et pareil pour les magies en apprentissages, faut tout selectionner un par un, bref, c'est pas hyper pratique.
     
    Par contre en combat, ça se passe nickel.
    Last edited by juntaru on 20 Feb 2014, 00:09, edited 1 time in total.
  • Pas de lags chez moi pour le moment...


    Sinon pour ma part je n'aime pas du tout l'interface des combats. OK l'idée est marrante d'avoir représenté la jauge ATB comme ça mais v'là l'espace disponible après pour afficher le menu... c'est tout rikiki... Heureusement que la plupart du temps je fais attaque auto. :lol:
  • Pas de lags non plus.
    Pour les 24 gardes, j'ai pas eut de soucis, réussit du premier coup... Enfin, j'ai eut que 21 gardes mais ça suffit si tu te comporte bien au banquet... Il suffit de faire 21 gardes (avec tout les combats), bien répondre au banquet, poser les 3 questions optionnelles, faire une pause et parler aux conseillers (et les combattre), bien répondre à la question suivante et hop, t'as tout les bonus.
     
    Après, ouais le système de combat est vraiment pensé pour l'attaque auto. Mon reproche, c'est que le bouton d'attaque auto n'est pas cliquable constamment. Du coup, impossible, en début de combat, de la désactiver pour pouvori saisir des commandes manuellement (genre quand on tombe sur des ennemis relous qui resistent à tel ou tel sort... ou quand y au n soin à lacher et qu'on a oublier del  faire dans le menu...)
     
    Je viens de finir le world of balance de mon côté. En pleine mission pour récupérer Edgar.
  • Oui, il suffit de parler a 21 soldats (et de ne zapper que des soldats qui ne combattent pas, en fait). Après , au banquet si tu fais un perfect tu as assez de point normalement.
     
    Guide en anglais usr le banquet en spoiler :
     
    Spoiler: [+]

    Code: Select all

     4.38.1  Vector; Imperial palace
    **********************************
    
      Opponents:
      Commando, Sp Forces, Mega Armor
    
      Container contents:
      Back Guard, Gale Hairpin, Revivify, Tincture, X-Potion
    
      Miscellaneous items:
      Tintinabar (banquet performance), Charm Bangle (banquet performance)
    
    It appears that the Emperor has changed from the power-hungry antagonist to the
    sorrowful ally! The Espers destroyed his town, his pride. He's been severely
    punished already for his arrogant lust for control and domination; but can a
    man change so quickly, so completely? For now, you can do what Cid has asked
    you to do, and try to warm the hearts of Imperial Soldiers. At the very least,
    it'll give you something positive to do until you can start negotiations with
    the Emperor.
    
    There are 24 soldiers to talk to. You have four minutes: 4:00. Later on in
    this part of the game, you are rewarded for your behavior in the Palace; it
    starts here. You get a point for every soldier you talk to, and another five for
    every soldier you manage to convert by shoving his testicles upwards through
    his throat. For maximum enjoyment and treasure, you'll want to talk to all of
    them (you can skip 3 of the passive ones without any penalty). Skip any
    treasure chests for now; you can get them a little while later when the
    seconds aren't of any importance.
    
    Every normal trooper who wishes to fight you turns out to be a single Commando
    unit, and every Armored trooper that confronts you is a single Mega Armor.
    Bio spells and barrier-piercing attacks work great against the Commando units;
    Instant Death attacks work nicely (including Break). As far as the Mega Armor
    goes, Instant Death attacks go well against him too (although he has Petrify
    protection for Break). He may counter Fight attacks with Tek Laser and
    non-fatal Magic spells with Missile, so be wary.
    
    If you die, you don't get a Game Over but you'll find yourself out-battle after
    a red flash. You'll get the 1 point for talking to the soldier but not the 5
    points for defeating the soldier. If you escape the battle by running, using
    Smoke Bombs or the Warp Stone/Warp spell, you'll find yourself out-battle
    after a green flash, and you'll get 1 point but not the other 5. You can't run
    from Mega Armor regardless. If you let the timer run out during a battle,
    there's a blue flash and you'll get 1 point but, again, not 5.
    
    Walk right ahead and talk to the first four soldiers. Take a turn to the right
    (from your view). Ignore the first door for now; it houses Kefka, who talks too
    much for your precious time to be wasted on him. Go up the stairs and enter the
    door on this floor. In this room, you can talk to a soldier, a Special Forces
    unit, and a soldier in the bathroom. Get out of the room and go up the stairs.
    Here, you enter the balcony of the palace. You can talk to five soldiers here,
    and one soldier in the cabin on top (which you might recognize as the one
    where Kefka released the Cranes from) wants to fight you. Fight him (it's a
    single Commando) and press on. Enter the door to the other side of the little
    cabin on top.
    
    In here, there's a wandering soldier. You should be at 14 by now. Go further
    down. Enter the first new door. There are four wandering soldiers below the
    soldier in the bed and one above. One of the four wants to fight you; do so.
    When you have talked to all in the room, enter the bathroom, where another
    soldiers wants to fight you. You're on 21 now. Get out, ignore the next door
    (treasure only), and go out of the palace. There are two soldiers here and an
    Armored soldier who wants to fight; it's a Mega Armor now. Kill it and you
    have the final, 24th soldier.
    
    44 points maximum.
    
    Dinner time!
    
    --------------------------------------------------------------------------------
     4.38.2  The Banquet
    **********************************
    
    At the great Banquet, where you'll settle manners with the Empire, removing the
    very core of the conflict, you'll be repeatedly allowed to fill in gaps in the
    conversation. Your choice influences how much the Emperor likes you, and how
    much he'll reward you for showing up. It's like trying to hit on that hot girl
    at the bar, only with me showing you what works well and what will get you
    slapped in the face. Here we go:
    
    GESTAHL: Imagine! All of us here together, sharing a meal! First we must have
    a toast!
    
    2             ^ To the Empire...
    1             ^ To the Returners...
    5             ^ To our hometowns...
    
    GESTAHL: As you know, Kefka's in jail for war crimes. What shall we do with him?
    
    5             ^ Leave him in jail...
    1             ^ Pardon him...
    3             ^ Execute him...
    
    GESTAHL: I truly apologize about the poisoning of Doma. No one dreamed Kefka
    would use poison.
    
    1             ^ What's done is done...
    5             ^ That was inexcusable.
    3             ^ Apologize again!!
    
    GESTAHL: By the way...With regard to General CELES...
    
    1             ^ Was she an Imperial spy?
    5             ^ CELES is one of us!
    3             ^ We trust CELES!
    
    Any other questions for me?
    
    2             ^ Why'd you start the war?
    2             ^ Why do you want peace now?
    2             ^ Why'd we have to talk to your men?
    
    GESTAHL: With your permission, I'd like to talk about the Espers...
    
    0             ^ One more question please!
    (Every question you ask will get you 2 points, but the same question asked
    twice will cost you 10 points)
    0             ^ Okay.
    
    0             ^ One more question please!
    0             ^ Let's talk about Espers...
    
    GESTAHL: My Empire's been decimated by the Espers that emerged from the sealed
             gate.
             They're acting spiteful. Unless they're stopped, they'll rip the
             world asunder!
    
    5             ^ Yes, the Espers have gone too far.
    2             ^ But you unleashed their power!!
    
    GESTAHL: After the Espers went on their rampage, I knew I couldn't go on with
             my war. I asked myself why I had started it in the first place.
             By the way...
             About those questions you asked me...which did you ask first?
    
                 ^ Why'd you start the war?
                 ^ Why do you want peace now?
                 ^ Why'd we have to talk to your men?
    
    (if you answer correctly, you get 5 points. If not, 0 points for you)
    
    CID: You seem a bit tired. Care for a rest break?
    
    0             ^ Yes, let's take a break.
    0             ^ Let's keep talking.
    
    (Here, you'll get the option of walking about a bit and talking to the Sp.
    Forces, who will challenge you. You get 5 points for kicking Sp. Forces
    in their bathing suit area within 2 minutes. If you fail, you get 0 points).
    
    Shall we begin again?
    
    0             ^ Yes
    0             ^ No
    
    GESTAHL: Is there anything you wish to hear me say?
    
    3             ^ That all you really want is peace.
    5             ^ That your war's truly over.
    1             ^ That you're sorry...
    
    GESTAHL: We must make for Crescent Island aboard the freighter from Albrook.
                 Will you accompany me?
    
    3             ^ Yes
    0             ^ No
    
    (If you first answer no, and then answer yes, you won't get the 3 point
    increase).
    
    And this is it.
    
    49 points to earn at the Banquet. Plus 44, that's 93. Nice.
    
    The negotiations were a success! You are to be dispatched, now employed of all
    things by the Empire of all empires, to seek out the Espers who destroyed
    Vector. General Leo Christophe will accompany you. Depending on your party,
    you'll see old acquaintances meet again:
    
    SABIN: Didn't I see you at Doma? ...I'm SURE I did... So that was General Leo...
    
    LEO: You! You're CYAN, liege to the king of Doma! Please forgive me for not
         being there to stop Kefka...
    CYAN: ... ... That wasn't your fault.
    
    If you're done, Terra gets on a solo mission... until Locke mixes himself in it
    again. That guy has a serious problem with being left behind, it seems. Locke
    and Terra will go to Crescent Island to search for the Espers. Congrats.
    
    When you leave, a Special Forces unit will come up to you, and reward you for
    your troubles in the Palace:
    
    Always: South Figaro is liberated. You gain nothing but your pride for it.
    
    50-66:  South Figaro is liberated. You gain nothing but your pride for it. Doma
            Castle is liberated. Some minor items AND your pride. Things are looking
            up!
    
    67-76:  South Figaro is liberated. You gain nothing but your pride for it. Doma
            Castle is liberated. Some minor items AND your pride. Things are looking
            up! The locked house in the Imperial Base near the Cave to the Sealed
            Gate is opened. This is very nice.
    
    77-90:  South Figaro is liberated. You gain nothing but your pride for it. Doma
            Castle is liberated. Some minor items AND your pride. Things are looking
            up! The locked house in the Imperial Base near the Cave to the Sealed
            Gate is opened. This is very nice. You get a Tintinabar from the
            Emperor! He likes you!
    
    90-93:  South Figaro is liberated. You gain nothing but your pride for it.
            Doma Castle is liberated. Some minor items AND your pride. Things are
            looking up! The locked house in the Imperial Base near the Cave to the
            Sealed Gate is opened. This is very nice. You get a Tintinabar from the
            Emperor! He likes you! You get a Charm Bangle from the Special Forces
            unit you are talking to! He wants to have your man-babies! Run like the
            wind!
    
    
    Last edited by juntaru on 24 Feb 2014, 09:32, edited 1 time in total.